parcham جهش تولید با مشارکت مردم

 

 

گردشگری سلامت

 

گردشگری سلامت از نظر بسیاری از محققین و صاحب نظران حوزه‌های مختلف  پزشکی و جهانگردی و مدیریت تعاریف مختلف داشته و سازمان جهانی گردشگری به طور خاص گردشگری سلامت را چنین تعریف می کند:

گردشگری سلامت به مسافرت افراد از محل دائم زندگی خود جهت حفظ، بهبود یا حصول مجدد سلامت جسمی و ذهنی فرد به مدتی بیش از ۲۴ ساعت و کمتر از یک سال اطلاق می شود.

 مزیتهای اقتصادی گردشگری سلامت

هر توریسم سلامت بیش از ۳ برابر یک توریست عادی ارز آوری دارد و وقتی درآمد حاصل از توریسم درمانی بر اساس برآوردها تنها در منطقه آسیا، این میزان به ۴۴ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۲ می رسد، ابلاغ آئین نامه و ضوابط تاسیس مراکز توریسم درمانی کشور در تابستان امسال نشان می دهد که کشور ما در این زمینه دیر اقدام کرده است.

 

 کشور های مطرح در توریسم سلامت:

هند

برزیل

ترکیه

کره جنوبی

تایلند

چین و مالزی

 

جمهوری اسلامی ایران

اگر چه از زمان های بسیار دور همواره گردشگران و اقوام مختلف برای درمان از آب های طبیعی ایران به ایران سفر می کردند اما توریسم سلامت به شیوه کنونی تاریخچه کوتاهی در ایران دارد .در حقیقت برای اولین بار در سال ۱۳۸۲ توریسم درمانی به شیوه کنونی مورد توجه وزارت بهداشت قرار گرفت و به دنبال آن در سال ۱۳۸۳ پس از تاسیس سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری به صورت مستقل مورد توجه بیشتری قرار گرفت و برای توسعه آن برنامه ریزی های صورت گرفت.موقعیت خاص جغرافیایی ایران در منطقه و وجود امنیت بیشتر در مقایسه با دیگر کشور های منطقه و آب و هوای متفاوت و آب گرم های متفاوت در نقاط مختلف کشور ،همچنین وجود پزشکان مجرب و کادر بیمارستانی متخصص همگی باعث شده است تا ایران از مزیت های مناسبی در حوزه توریسم سلامت در منطقه برخوردار باشد

گردشگران سلامت به چه هدفی به ایران سفر می کنند

ناباروری

دندانپزشکی

جراحی پلاستیک

جراحی قلب

بیماری های مرتبط با سرطان

جراحی چشم

گردشگری در آب های شفا بخش (لجن درمانی و گیاه درمانی)

 

ساختار فیزیکی

دپارتمان پذیرش بیماران بین الملل بایستی دفتری داشته باشد که کارشناس IPD در آن مقیم بوده و حتی المقدور در مکانی باشد که دسترسی بیماران بین الملل به آن راحت باشد(توصیه می شود در نزدیکی پذیرش بیماران باشد)

بسته به سیاست بیمارستان یا مرکز درمانی ،محل بستری بیماران بین الملل می تواند در یک بخش مجزایی باشد و یا در بخش های تعریف شده ای از بیمارستان اتاقی را مطابق با استاندارد های ارائه خدمات هتلینگ بیمارستانی تعریف شده است.

 

کمیته دپارتمان بیماران بین الملل

این کمیته وظیفه سپاسگزاری و تدوین اهداف بیمارستان در زمینه درمان بیماران بین الملل را دارد

اعضای کمیته عبارتند از رئیس بیمارستان پزشک دپارتمان کارشناس دپارتمان ،مسئول پذیرش ،مسئول ترخیص،مدیر بیمارستان ،مترون بیمارستان ،مسئول سایت بیمارستان

رئیس کمیته  رئیس بیمارستان می باشد

اهداف دپارتمان بیماران بین الملل

تعیین اهداف بیمارستان پس از برگزاری جلسات کمیته دپارتمان بیماران بایستی حداکثر به صورت SMART و به شکل سالیانه تعریف گردد از جمله تعداد بیماران بین الملل به صورت ماهانه در پایان سال اول ،درصد میزان رضایتمندی بیماران بستری شده از طریق دپارتمان بیماران بین الملل،مدت زمان بستری بیمار تا انجام خدمت درمانی و ترخیص بیمار ،تشکیل جلسات کمیته بایستی به صورت منظم برگزار گردد و حضور اعضای اصلی و به خصوص رئیس بیمارستان و یا معاون درمان در جلسات ضروری است.

مصوبات کمیته بایستی از طرف بالاترین مقام بیمارستان به بخش های مختلف ابلاغ و اجرای آن جزو اولویت های بیمارستان باشد.

بیش از ۵۰۰ هزار گردشگر سلامت خارجی ،رئیس اداره گردشگری سلامت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: در سال ۲۰۱۸بین ۵۰۰ تا ۵۵۰ هزار بیمار خارجی از کشورهای همسایه برای درمان به ایران آمدند

 

اهداف صنعت گردشگری سلامت

۱- اشتغال زایی و رشد کیفی در بخش سلامت کشور و نزدیک شدن به استانداردهای جهانی

۲- کسب درآمد و ارزآوری به کشور و حمایت از رشد اقتصادی در کشور

۳- تبدیل شدن به قطب گردشگری سلامت در منطقه؛ جذب گردشگران سلامت از کشورهای آسیای میانه، کشورهای حاشیه خلیج فارس و کشورهای اسلامی

پیش بینی می شود گردش مالی بخش گردشگری جهان در سالهای آتی قرن بیست و یک، از گردش مالی بخش صنعت فراتر رود و تا چند سال دیگر به ۲ تریلیون دلار برسد که یقیناً در این مقدار گردش مالی ، پای دلالان غیر قانونی و مافیای قدرت در بحث گردشگری سلامت باز خواهد شد که با توجه به قرار گرفتن کشور ما در مرکز متقاضیان دریافت خدمات توریسم درمانی ( افراد تبعه کشورهای عربی ، تازه استقلال یافته و همسایگان ایران ) عملاً  برنامه ریزی های کارشناسانه به منظور پرهیز از تهدید های مرتبط با مراحل درمانی ، نحوه ورود به کشور ، دوران بستری و طی نقاهت ، ضروری بوده و از واریز ارزش افزوده مالی ناشی از مسئله گردشگری سلامت به جیب دست اندرکاران غیر قانونی و غیر مرتبط جلوگیری خواهد کرد

 

بیمارستانهای مطرح در گردشگری سلامت در ایران

بر اساس آمار بیشترین پذیرش و درآمد در ایران به ترتیب :

۱- بیمارستان امام رضا (ع )مشهد

۲- بیمارستان رضوی مشهد

۳- بیمارستان آپادانا تهران

۴- بیمارستان دی تهران

۵- بیمارستان نمازی شیراز

۶- بیمارستان مهر

تعاریف : 

  • واحد بیماران بین الملل(IPD): واحدی در مؤسسه پزشکی است که وظیفه آن ایجاد هماهنگی های لازم جهت ارائه خدمات تشخیصی و درمانی به بیماران خارجی است .
  • بیمار بین الملل: فردی است خارجی که جهت دریافت خدمات تشخیصی و درمانی به ایران مراجعه کرده است.
  • کارشناس واحد بیماران بین الملل (IPD): فردی است که در واحد بیماران بین الملل استقرار داشته و مسئولیت پیگیری کلیه خدمات ارائه شده به بیمار خارجی رادر طی بستری بیمار در مؤسسه پزشکی به عهده دارد .
  • پزشک/ پزشکان  :IPDدر مراکز دارای واحد بیماران بین الملل جهت تسریع انجام کلیه خدمات تشخیصی، درمانی و مراقبتی مرتبط با بیمار بستری شده لازم است تا علاوه بر پزشک معالج ، پزشک/ پزشکان دیگری به عنوان مسئول پیگیری انجام دستورات پزشک معالج بیماران بین الملل((IPD، عهده دار این وظیفه گردد.
  • پزشک معالج: پزشکی است که وظیفه درمان بیماررا به عهده داشته و کلیه مسئولیت های درمانی به عهده ایشان است.

 

وجود دفتر مستقل واحد بیماران بین الملل:

  •  واحد بیماران بین الملل بایستی دفتری داشته باشد که کارشناس واحد بیماران بین الملل در آن مقیم بوده و حتی المقدور در مکانی باشد که دسترسی بیماران بین الملل به آن راحت باشد(توصیه می شود در نزدیکی پذیرش مؤسسه پزشکی باشد)

 

اهداف:

هدف کلی از تاسیس دپارتمان بیماران بین الملل (IPD )

اهداف کلی عبارت است از:

  1. -      نظارت بر ارائه خدماتی با کیفیت رضایت بخش
  2. -      نظارت بر ارائه خدمات در سریعترین زمان ممکن با رعایت کامل موازین اخلاق پزشکی،استفاده از تکنولوژی های جدید،مسئولیت پذیری و رعایت اصول و قوانین حرفه ای در مراکز درمانی

 

اهداف اختصاصی

۱-ارتقا سطح کیفی خدمات درمان پزشکی

۲-ارتقا سطح کیفی خدمات درمانی پرستاری

۳-کاهش زمان انتظار خدمات درمانی

۴-کاهش زمان انتظار خدمات پاراکلینیک

۵-افزایش رضایت مندی پزشکان،پرسنل،و بیماران

 

بر اساس برنامه ریزی اداره گردشگری سلامت وزارت بهداشت از ابتدای سال ۱۳۹۳ تمامی مراکز ارائه کننده خدمات درمانی تحت پوشش دانشگاه های علوم پزشکی منتخب در صورت تمایل برای پذیرش بیماران خارجی بایستی دپارتمان پذیرش بیماران بین الملل (IPD) را در مرکز درمانی خود ایجاد نمایند.

 

۱- بهبود وضعیت اقتصادی در بیمارستانهای کشور

۲-ایجاد انگیزه در سایر بیمارستانها برای بالا بردن کیفیت ارائه خدمات

۳-سرمایه گذاری در زمینه مناسب نمودن خدمات زیر ساخت در کشور

۴-ارز آوری برای کشور در شرایط تحریم

۵-شناخته شدن کشور بعنوان مقصدی ارزان جهت درمان بیماریها

۶-بهبود صنعت حمل و نقل در عرصه بین الملل

از جمله اهداف گردشگری سلامت می باشد.

 

 

پزشک واحد بیماران بین الملل پزشک (IPD)

  • ویزیت بیمار در ساعت اول بستری
  • هماهنگی با پزشک معالج و گرفتن دستورات اولیه
  • هماهنگی با سرپرستار بخش و دفتر پرستاری جهت انجام اقدامات پاراکلینیک و مشاوره های بیمار در سریعترین زمان ممکن
  • ویزیت روزانه بیمار
  • هماهنگی با مسئول سامانه الکترونیک و سایت مؤسسه پزشکی جهت آماده کردن پرونده الکترونیک
  • همکاری با پزشک معالج جهت آماده کردن خلاصه پرونده و مدارک مریض به زبان انگلیسی
  • پیگیری اتفاقات اورژانسی که ممکن است در طی ۲۴ ساعت برای بیمار اتفاق بیافتد
  • ارائه اطلاعات کافی به بیمار در مورد نحوه شکایت وروند درمان بیمار
  • تبصره: مؤسسه پزشکی بر اساس شرایط خود می تواند به شرح وظایف پزشک IPD بندهای دیگری نیز اضافه نماید

 

نحوه پذیرش بیماران بین الملل

 

  • از طریق شرکت تسهیل گر
  • به صورت مستقیم توسط یکی از آشنایان بیمار
  • به صورت مستقیم از طریق فضای مجازی

       

 کارشناس واحد بیماران بین الملل کارشناس (IPD)

  • حضور مستمر در واحد بیماران بین الملل
  • استقبال از بیمار بین الملل هنگام ورود به مؤسسه پزشکی
  • ارائه اطلاعات لازم به بیمار بین الملل در زمینه خدمات و امکانات مؤسسه پزشکی
  • انجام هماهنگی های لازم جهت پذیرش بیمار بین الملل در مؤسسه پزشکی
  • اطلاع به پزشک IPD و پزشک معالج در هنگام بستری بیمار بین الملل
  • هدایت و معرفی بیمار بین الملل به بخش محل بستری بیمار بین الملل
  • کمک در ترجمه و ارتباط بیمار بین الملل با کادر پزشکی و پرستاری در حین بستری بیمار بین الملل
  • انجام هماهنگی لازم بین بخشی در مؤسسه پزشکی جهت تسهیل و تسریع در ارائه خدمات به بیمار بین الملل
  • ارزیابی و افزایش رضایت مندی بیمار بین الملل در هنگام اقامت در مؤسسه پزشکی
  • انجام اقدامات و هماهنگی های لازم هنگام ترخیص بیمار بین الملل
  • انجام هماهنگی های لازم با شرکت و یا دفتر خدمات مسافرتی
  • ثبت اطلاعات بیمار بین الملل در سامانه گردشگری سلامت وزارت
  • هماهنگی با کارشناس گردشگری سلامت دانشگاه
  • تبصره : مؤسسه پزشکی می تواند حسب شرایط برای کارشناس IPD شرح وظایف دیگری را نیز در نظر بگیرد.

 

پزشک معالج

  • پذیرش مسئولیت فنی و حقوقی تمامی خدمات درمانی قابل ارائه به بیمار بین الملل
  • ارائه کلیه خدمات درمانی در اسرع وقت و با رعایت اصول اخلاق پزشکی به بیمار بین الملل
  • ارائه خلاصه پرونده به زبان انگلیسی و تایپ شده به بیمار که در آن بایستی تشخیص بیماری، نوع خدمت ارائه شده، شرح عمل انجام گرفته و توصیه های لازم پس از ترخیص قید شده باشد.
  • ارائه شماره تماس و امکان دسترسی ۲۴ ساعته به بیمار بین الملل تا در صورت بروز هر گونه مشکل و یا عارضه بتواند با پزشک معالج تماس بگیرد.

 

شرایط اشتغال پرسنل در واحد بیماران بین الملل

پزشک واحد بیماران بین الملل:

  • دارا بودن حداقل مدرک پزشک عمومی
  • شاغل در مؤسسه پزشکی
  • تسلط کافی به زبان انگلیسی و یا زبان غالب بیمارانی که به واحد IPD مراجعه می کنند
  • دارا بودن حکم از سوی رئیس مؤسسه پزشکی به عنوان پزشک IPD

 

پرستار واحد بیماران بین الملل:

  • دارا بودن حداقل مدرک کارشناسی پرستاری
  • دارا بودن مدرک دوره RN پرستاری
  • داشتن حداقل سه سال سابقه پرستاری
  • آشنایی با زبان انگلیسی ویا زبان غالب بیماران بستری شده در واحد IPD

 

کارشناس واحد بیماران بین الملل:

  • دارا بودن حداقل مدرک کارشناسی در یکی از رشته های مرتبط با خدمات بهداشتی درمانی
  • داشتن تسلط کامل به زبان انگلیسی و یا زبان غالب بیماران بین الملل مراجعه کننده به واحد IPD

 

پزشک معالج واحد بین الملل:

  • دارا بودن مجوز طبابت در شهری که مؤسسه پزشکی در آن واقع شده است
  • دارا بودن تخصص در یکی از رشته های بالینی پزشکی
  • وجود قرارداد معتبر با مؤسسه پزشکی
  • تایید صلاحیت ارائه خدمت به بیماران بین الملل توسط ریاست مؤسسه پزشکی

 

مؤسسه پزشکی بایستی درهنگام پذیرش بیمار ازداشتن تائیدیه معتبر مبنی بر عدم ابتلاء فرد به بیماریهای عفونی قابل انتقال مطابق با استانداردهای  IHR اطمینان یافته ودرصورت وجود موارد خاص بیماری واگیردار درصورتیکه پزشک متخصص عفونی اجازه اقدامات درمانی را بدهد، تمهیدات لازم را مد نظر قراردهد.

 

فرم رضایت سنجی استاندارد از بیماران بین الملل

مؤسسه پزشکی باید به تمامی بیماران در هنگام ترخیص فرم رضایت سنجی داده از جمله این رضایت نامه باید حاوی اطلاعات دقیق دسترسی به بیمار جهت امکان کنترل خدمات ارائه شده باشد.

 

ارائه نسخه دارویی ترخیص مطابق با استانداردهای دارویی:

 

بایستی به تمامی بیماران در زمان خروج از مؤسسه پزشکی نسخه ای داده شود که ضمن رعایت تلفیق دارویی شامل داروهای قبلی و فعلی بیمار بوده و به ترتیب  اولویت بر اساس نظر پزشک داروساز بالینی و داروساز عدم تداخلات دارویی و غذایی در رژیم دارویی بیمار لحاظ گردیده باشد، ضمن آنکه تصریح میشود مسئولیت داروهای تجویزی بیمار در زمان ترخیص برعهده پزشک معالج می باشد.

تبصره: درصورت درخواست بیمار، مؤسسه پزشکی موظف است نسخه برابر اصل از ریز خدمات و هزینه های مربوط را ممهور به مهر مؤسسه پزشکی( به زبان انگلیسی) در اختیار بیمار قرار دهد

 

تدوین بسته های خدمتی معین برای ارائه خدمات :

 

مؤسسه پزشکی باید سیاست خود را در خصوص نحوه ارائه کیفی خدمات (بسته خدمات تشخیصی و درمانی) و قیمت آنها تدوین و به بیمار ارائه نماید، به نحوی که بیمار بین الملل هنگام مراجعه اطلاعات کافی در زمینه انواع خدمات تشخیصی و درمانی و هزینه های ارائه خدمات مذکور در مؤسسه پزشکی را به صورت شفاف و مستند دریافت نماید.

درصورتی که بیمار توسط شرکت و یا دفتر خدمات مسافرتی معتبر وارد کشور شده است، وجود قرارداد مشخص، شفاف و قانونی و نحوه محاسبه هزینه خدمات به صورت شفاف ، ا لزامی است.

درصورتی که بیمار بصورت مستقیم اقدام به دریافت خدمت درمانی نموده است، لیست خدمات به همراه هزینه مربوطه به صورت شفاف به بیمار بین الملل اعلام و در قرارداد فی مابین ذکر گردد. در غیر این صورت مؤسسه پزشکی خصوصی ، صرفا مجاز به دریافت هزینه براساس تعرفه مصوب بخش خصوصی، خواهد بود.

تعرفه خدمات ارائه شده به بیماران خارجی در مراکز درمانی دولتی بایستی به تصویب هیات امنای دانشگاه رسیده باشد.

دریافت هرگونه وجهی خارج از ضوابط مقرر توسط پزشک بابت ارائه خدمت درمانی دریافت وجه غیرقانونی تلقی شده و مشمول ضمانت های مربوطه خواهد بود

 

 

 هر مورد مرگ بیمار خارجی نیازمند تشکیل کمیته بررسی مرگ و میر حداکثر ظرف ۲۴ ساعت پس از فوت بیمار میباشد و گزارش مربوطه باید تا ۲۴ ساعت بعد به واحد گردشگری سلامت دانشگاه تحت پوشش ارسال گردد.

  • درصورت فوت بیمار ریاست مؤسسه پزشکی باید مراجع قانونی مربوطه را مطلع سازد.
  • درصورت فوت بیمار مطابق ضوابط و دستورالعمل های جاری کشور عمل می شود.
  • درصورتی که بیمار نیاز به ارجاع به مؤسسه پزشکی دیگری داشته باشد، مسئولیت حفظ سلامت و امنیت بیمار در حین انتقال تا زمان پذیرفته شدن در مؤسسه پزشکی مقصد، به عهده مؤسسه پزشکی ارجاع دهنده و پزشک ارجاع دهنده(پزشک معالج) می باشد و مؤسسه پزشکی ی که بیمار به آن ارجاع شده باید بیمار را با خلاصه پرونده کامل و مکتوب که شامل روند و اقدامات درمانی انجام شده برای بیمار می باشد، تحویل گرفته و پذیرش کند.

 

وجود تابلوها و علائم هدایت کننده حداقل به زبان انگلیسی در تمامی بخش هایی که بیمار تردد دارد

  • درقسمت ورودی مرکز پزشکی یک تابلوی راهنمای بزرگ ، کل طبقات را بصورت تصویری وجلب توجه کننده با رنگ و یا نور پردازی نصب نمائیم.
  • خطوط رنگی هدایت کننده ازمحل لابی تا بخشهای اصلی مؤسسه پزشکی وجود دارد.
  •  درتمام قسمتهای مؤسسه پزشکی تابلوهای راهنما همراه بافلش درزاویه دید مناسب و باطراحی خاص وزیبا به دوزبان فارسی وانگلیسی وجود دارد.

 ورودی و لابی  استاندارد:

  • دارای ورودی مشخص با طرح مشخص است وبه طور مجزا برای اورژانس و ورودی اصلی می باشد.
  • رمپ برای عبور ویلچر وجود دارد.
  •  محلی برای ورود و استقرارحداقل یک آمبولانس وجود دارد.
  • فضای لابی به طورمشخص و به همین منظور با تعداد صندلی کافی تعبیه شده است.

 

وجود محل مناسب برای انتظار بیماران پیش از پذیرش:

  • کلیه قسمتهای قابل مراجعه توسط خدمت گیرندگان دارای فضایی جهت  انتظار همراه با صندلی کافی میباشند.

      . داشتن سرویس های بهداشتی فرنگی در بخش بستری بیمار

  • درکلیه فضاهای عمومی مؤسسه پزشکی توالت ایرانی و فرنگی از بهترین نوع وبا شیرآلات لوکس و مجهز به سیستم خشک کن برقی به تعدادکافی برای خانم هاوآقایان با تابلو متمایزکنده وجوددارد.
  • درهریک ازاتاقهای بخشهای بستری،یک توالت ایرانی، یک فرنگی اختصاصی وحمام اختصاصی وجود دارد.

    تاسیسات سرمایش و گرمایش ، نور و تهویه مناسب:

  • درهمه قسمتهای مؤسسه پزشکی وبه ویژه بخشهای بستری سیستم سرمایش و گرمایش مرکزی از نوع چیلر با نحوه کنترل دستی وجود دارد.
  • روشنایی کافی درمحلهای عمومی مؤسسه پزشکی و روشنایی مناسب دستی در اتاقهای بستری وجود دارد.
  • پنجره ها ازنوع دوجداره هستند.
  • مؤسسه پزشکی دارای آسانسور جهت حمل تخت وبیمار و همراهان وپرسنل میباشد.

وجود آسانسور و رمپ، وجود پلکان اضطراری  و کپسول آتشنشانی

  • مؤسسه پزشکی دارای پلکان اضطراری وکپسول آتشنشانی مطابق استاندارد می باشد.

    دکوراسیون ، طراحی فضا و مبلمان مناسب و متناسب

  • کلیه قسمتهای مؤسسه پزشکی براساس اصول طراحی وبارنگ آمیزی مشخص ساخته شده اند.
  • رنگ صندلی هاو سایر اجزا با رنگ ساختمان ودیوراها متناسب است.

    بخش مجزا برای بیماران بین الملل یا اتاق تک تخته بیماران بین الملل

  • بسته به سیاست مؤسسه پزشکی ، محل بستری بیماران بین الملل می تواند در یک بخش مجزایی باشد و یا در بخش های تعریف شده ای از مؤسسه پزشکی اتاقی را مطابق با استاندارهای خدمات اقامتی جهت ارائه خدمات به بیماران بین الملل آماده نمایند.

     تخت های استاندارد حداقل دوشکن با تنظیم ارتفاع

  • تختها دارای کیفیت مطلوب ودارای حداقل دوشکن و تنظیم ارتفاع دستی یاخودکار هستند.
  • هراتاق حداکثر ۲ تخت دارد.

    کیفیت مناسب البسه بیمار

  • بیمار توسط لباسی متمایز و یا دستبند مخصوص به عنوان بیمار بین الملل مشخص میشود.

     کیفیت مناسب بالشت، پتو و ملحفه و تشک

  • تشک،پتو، ملحفه و بالش از نوع مرغوب هستند.
  • محافظ تشک باید از نوع جاذب آب میباشد.
  • بالش اسفنجی باروکش سفید میباشد.

سیستم احضار پرستار فعال

  • احضار پرستار به صورت مکانیزه وازطریق ریموت کنترلی که دردست بیمار است صورت می گیرد.

    تلفن با خطوط داخلی و آزاد

  • درچند نقطه ازفضای عمومی مؤسسه پزشکی تلفن همگانی شهری رایگان وجوددارد.
  • به ازای هرتخت یک خط تلفن داخلی وآزاد باامکان شماره گیری صفر وجود دارد.

     وجود تلویزیون و یخچال در هر اتاق

  • مؤسسه پزشکی دارای یک یخچال اختصاصی به ازای هرتخت می باشد
  • درهمه قسمتهایی از مؤسسه پزشکی که بیماران یا همراهان آنها در انتظار به سرمی برند ،تلویزیون وجود دارد.
  • به ازای هراتاق یک تلویزیون تخت همراه با ریموت کنترل وجود دارد.

     دسترسی به اینترنت و رایانه برای بیمار و همراهان

  • درفضای کلی مؤسسه پزشکی دسترسی کلی به اینترنت به صورت بیسیم وجود داشته باشد.
  • دربخش ها دسترسی رایگان به اینترنت برای بیماران وهمراهان وی وجود دارد.
  • دربخش هادسترسی به رایانه قابل حمل و تبلت برای بیماران وهمراهان وی وجود دارد.

وجود پکیج مناسب وسایل شخصی بیمار

  • پکیج لوازم شخصی شامل مهر، مسواک، خمیردندان، ژیلت، صابون، شامپو،دمپایی، لباس بیمار، گان، حوله، واکس، کرم مرطوب کننده، خودکار، کاغذو . . .تحویل می شود.

    امکانات متناسب با اعتقادات مذهبی

  • درهمه اتاقهای بستری،حداقل یک سجاده، قرآن وکتب ادعیه به ازای هرتخت وجوددارد (متناسب با اعتقادات مذهبی بیمار)

    رعایت حریم خصوصی

  • امکانات رعایت حریم خصوصی وجود دارد.

    داشتن امکانات رفاهی مناسب برای همراه( تخت، تغذیه و بسته شخصی)

  • الزامات اختصاصی برای همراه بیمارشامل مواردزیرتعریف خواهدشد:
  • بسته ووسایل شخصی (دمپایی، لباس مناسب، لیوان، بشقاب، قاشق و چنگال و ...)
  • کاناپه یا صندلی تختشو
  • میز کنار مبلی
  • سرو غذا در سه وعده
  • پذیرایی میان وعده
  • مکانیسم تسهیل تردد
  • فضای اختصاصی برای استراحت مادران با امکانات
  • امکانات استفاده از خدمات رفاهی (کافی نت- تلفن و ... )

     نظافت و آراستگی سرویس های بهداشتی و حمام

  • کلیه دستشویی هاو حمامها حداقل روزی دوبار و یا به محض احتمال یا تشخیص هرگونه آلودگی نظافت می شوند.
  • نظافت با نهایت دقت وبااستفاده ازمواد ضدعفونی کننده و شامل کلیه اجزاء و
  • وجوه دستشویی،توالت، حمام، شیرآلات و غیره انجام می شود.
  • کلیه لوازم بهداشتی وتنظیفات مورد نیازحداقل روزی یکبار، شارژ می شوند

    تعویض لوازم خواب و لباس بیمار حداقل روزی یک بار

  • ملحفه،زیر انداز و لباس بیمار حداقل روزی یک بار و به محض مشاهده یا احتمال آلودگی تعویض می شود.

    وجود آمبولانس یا قرارداد معتبر تامین آمبولانس

حداقل دارای یک آمبولانس برای حمل بیمار

  • لطفا در تنظیمات صفحه گروه های خبری را جهت نمایش انتخاب نمایید.
تنظیمات قالب
عبارت خود را درج و جهت جستجو "Enter" را بفشارید