گزارش بازدید وب سایت :

کاربران آنلاین : ۱۱ نفر

تعداد بازدید های امروز : ۲۸۳ مورد

تعداد بازدید های کل : ۸۹۹۱۵۷ مورد

چهارشنبه سوری

یكشنبه ٢٤ اسفند ١٣٩٩ ساعت ١١:٩ ق.ظ   ( بازدید : 201 نفر )


چهارشنبه سوری از آیین کهن ایرانیان است، اما با توجه به شیوع کرونا ستاد ملی مبارزه با این ویروس، از مردم خواسته تا انروز را در خانه‌هایشان سپری کنند و از منازل خود خارج نشوند.

این جشن در فرهنگ ایرانیان به عنوان مقدمه عید نوروز است که همواره در طول تاریخ قبل از فرا رسیدن سال نو برپا می شود.

برگزاری مراسم چهارشنبه سوری به این صورت است که در آخرین روزهای سال و در زمانی که مردم به فکر تدارک برنامه های عید نوروز هستند شهروندان ایرانی به ویژه جوانان از دم دمه های غروب آخرین چهارشنبه سال در کوچه ها و خیابان ها آتش روشن می کنند و با گفتن شعر معروف و مخصوص چهارشنبه سوری از روی آتش می پرند .

متاسفانه گاها با اقداماتی غیر مسئولانه ازطرف جوانان مواجه می شویم .

در زیر اخبار مرتبط با این روز و شب را ازسال های قبل  می‌خوانید:

۰۰:۲۵/ ۷۵۱ مصدوم

سخنگوی سازمان اورژانس کشور گفت تاکنون  ۷۵۱ نفر در حوادث چهارشنبه آخر سال مصدوم شدند که از این تعداد  ۶۱۲ مرد و ۱۳۹ زن هستند و همچنین ۵۲۰ نفر از این افراد پس از درمان از مراکز درمانی مرخص شده‌اند.

از این تعداد ۳۹ نفر دچار قطع عضو و ۲۲۰ نفر با مصدومیت چشمی مواجه شدند. تهران با ۱۹۰ مصدوم بیشترین تعداد مصدومان را دارد و پس از آن آذربایجان غربی با ۹۳ و آذربایجان شرقی با ۸۲ مصدوم در رده‌های بعدی هستند.

 

۲۳:۲۰/ مصدومیت ۶۰۳ نفر

سخنگوی سازمان اورژانس کشور گفت تاکنون ۶۰۳ نفر در حوادث چهارشنبه آخر سال مصدوم شدند که از این تعداد ۴۹۴ نفر مرد و ۱۰۹ نفر زن هستند و همچنین ۳۹۹ نفر از این افراد پس از درمان از مراکز درمانی مرخص شده‌اند.

از این تعداد ۳۲ نفر دچار قطع عضو و ۱۸۳ نفر و مصدومیت چشمی مواجه شدند تهران با ۱۵۰ مصدوم بیشترین تعداد مصدومان را دارد و پس از آن آذربایجان شرقی با ۷۱ مصدوم و آذربایجان غربی با ۶۷ مصدوم در رده‌های بعدی هستند.

۲۳:۰۰/ مصدومیت ۵۴۰ نفر

سخنگوی سازمان اورژانس کشور گفت تاکنون ۵۴۰ نفر در حوادث چهارشنبه آخر سال مصدوم شدند که از این تعداد ۴۴۷ نفر مرد و ۹۳ نفر زن هستند و همچنین ۳۵۸ نفر از این افراد پس از درمان از مراکز درمانی مرخص شده‌اند.

از این تعداد ۲۸ نفر دچار قطع عضو و ۱۴۹ نفر و مصدومیت چشمی مواجه شدند تهران با ۱۴۱ مصدوم بیشترین تعداد مصدومان را دارد و پس از آن آذربایجان غربی با ۵۸ مصدوم و آذربایجان شرقی با ۵۲ مصدوم در رده‌های بعدی هستند.

۲۲:۵۰/ پسر بچه ۱۲ ساله: مشغول نگاه کردن ترقه بازی بودم

نوجوان ۱۲ ساله گفت: در محلی مشغول تهیه مواد محترقه بودند که من نیز در آنجا ایستاده بودم و مواد محترقه نداشتم  و تماشا می کردم که یکدفعه آتش گرفت و انفجار پیش آمد و آسیب دیدم.

۲۲:۴۵/ بازدید سخنگوی اورژانس از بیمارستان فارابی

مجتبی خالدی رئیس مرکز مدیریت بحران و هدایت عملیات وزارت بهداشت در بیمارستان فارابی حضور پیدا کرد و از نزدیک از روند درمان مصدومان چهارشنبه سوری مطلع شد.

  

در خانه بمانیم


منبع : بیمارستان امام حسن (ع) بجنورد چاپ مطلب ارسال خبر به دوستان





رتبه بندی شما به مطلب فوق:


دیدگاه‌ها 0 نظر

این مطلب فاقد نظر می باشد.

















جستجو
شهادت حضرت رقیه (س) (۱۴۸۹۴ بازدید)

برای مشاهده اوقات شرعی کلیک نمایید ...