گزارش بازدید وب سایت :

کاربران آنلاین : ۱۳ نفر

تعداد بازدید های امروز : ۲۴۸ مورد

تعداد بازدید های کل : ۸۹۸۴۵۶ مورد

گفتگوی اختصاصی با اولین فوق تخصص آسم و آلرژی در استان خراسان شمالی

سه شنبه ١٨ دی ١٣٩٧ ساعت ٩:٣٢ ق.ظ   ( بازدید : 1398 نفر )


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

به بهانه حضور، اولین فوق تخصص آسم و آلرژی در استان خراسان شمالی،گفتگوی اختصاصی  با دکتر احمد وثوقی مطلق، فوق تخصص آسم و آلرژی و ایمنولوژی بالینی و هیئت علمی و استاد یار دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی پرداخته ایم.
رشته فوق تخصصی آسم و آلرژی و ایمنولوژی بالینی شامل زیر مجموعه بیمارهای نقص ایمنی و بیماریهای آلرژیک می باشد. طیف زیادی از بیماران با عفونت مکرر آسم، سرفه مزمن، رینیت، حساسیت های تنفسی و پوستی، کهیر، اگزما و حساسیت های غذایی و گزش حشرات و... را تحت پوشش میدهد.
دکتر وثوقی، بیان داشت، آلرژی یکی از بیماریهای بسیار شایع است که کیفیت زندگی افراد را تحت تاثیر قرار میدهد و با افزایش مدرنیته و شهرنشینی و نیز عدم کنترل آلاینده ها و تغییرات در آب و هوا و همچنین تغذیه ناناسب شیوع و بروز بیماریهای آلرژیک در کل جهان رو به افزایش است. در حقیقیت به یک اپیدمی تبدیل شده است.
این عضو هیئت علمی بیمارستان اظهار داشت،بیماریهای نقص ایمنی اولیه و اکتسابی تظاهر اولیه شان بصورت عفونت مکرر و سابقه شیرخوار در خانواده می باشد.بنابراین تشخیص زودرس این بیماریها در مراحل اولیه و حتی قبل از تولد کمک بسیار زیادی در سلامت جامعه دارد.
با توجه به مستقر شدن فوق تخصص آلرژی برای اولین بار در استان خراسان شمالی می توان به کمک مسئولین محترم و مردم گام مهمی در پیشرفت و سلامت استان برداشت.


منبع : بیمارستان امام حسن (ع) بجنورد چاپ مطلب ارسال خبر به دوستان





رتبه بندی شما به مطلب فوق:


دیدگاه‌ها 0 نظر

این مطلب فاقد نظر می باشد.

















جستجو
شهادت حضرت رقیه (س) (۱۴۸۹۳ بازدید)

برای مشاهده اوقات شرعی کلیک نمایید ...