گزارش بازدید وب سایت :

کاربران آنلاین : ۹ نفر

تعداد بازدید های امروز : ۲۸۵ مورد

تعداد بازدید های کل : ۸۹۵۷۱۶ مورد

بیماری ام.اس(اسکلروز چندگانه) یک بیماری التهابی ناشی از فعالیت بیش از حد سیستم ایمنی سلولی

دوشنبه ١٩ آذر ١٣٩٧ ساعت ٩:٥٣ ق.ظ   ( بازدید : 823 نفر )


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

بیماری ام.اس(اسکلروز چندگانه) یک بیماری التهابی ناشی از فعالیت بیش از حد سیستم ایمنی سلولی و به میزان کمتربا دخالت آنتی بادیها می باشد و علت آن نامشخص است.دکتر شادی بازیار متخصص مغز و اعصاب  مرکز آموزشی، پژوهشی و درمانی امام حسن(ع) بیان کرد،این بیماری شایعترین علت ناتوانی غیرتروماتیک افراد جوان محسوب میشود و دو و نیم میلیون نفر را در دنیا درگیر کرده است.
نقش مهم و غیر قابل انکار کمبود ویتامین ای در ایجاد این بیماری مطرح است.همینطور استرس های عصبی و عاطفی در بروز یا تشدید حملات این بیماری موثرند. با توجه به شیوع این بیماری در کشور ما خصوصا در جوانان (در خانمهای جوان) نیاز به شناخت انواع داروهای ضد ام اس(تزریقی و خوراکی) و عوارض احتمالی آنها امری اجتناب ناپذیر می باشد.
این متخصص مغز واعصاب  تصریح کرد، دوداروی خوراکی فینگولیمود و کپسول دیفوزل که بدون عوارض داروهای تزریقی ام.اس (سرماخوردگی مانند و عوارض محل تزریق) میباشند و اثربخشی آنها در حملات بیماری و پیشگیری از بروز حمله جدید و تشدید سیر بیماری در ام.اس به اثبات رسیده است.خوشبختانه در بازار دارویی کشور موجودند و بعد از تایید بیمار برای دریافت داروهای فوق در انجمن ام.اس به راحتی در اختیار بیماران قرار خواهند گرفت.
امید است تا با شناخت و درمان به موقع بیماری ام اس هر چه بیشتر در کاهش ناتوانی هموطنان مبتلا به این بیماری ناتوان کننده دخیل باشیم.


منبع : بیمارستان امام حسن (ع) بجنورد چاپ مطلب ارسال خبر به دوستان





رتبه بندی شما به مطلب فوق:


دیدگاه‌ها 0 نظر

این مطلب فاقد نظر می باشد.

















جستجو
شهادت حضرت رقیه (س) (۱۴۸۹۱ بازدید)

برای مشاهده اوقات شرعی کلیک نمایید ...