گزارش بازدید وب سایت :

کاربران آنلاین : ۱۴ نفر

تعداد بازدید های امروز : ۱۷۲ مورد

تعداد بازدید های کل : ۸۹۵۶۰۳ مورد

گرامیداشت روز جهانی قلب با شعار هم پیمان برای سلامت قلب

شنبه ٧ مهر ١٣٩٧ ساعت ٨:١٧ ق.ظ   ( بازدید : 536 نفر )


 

 

 

 

 

 

 

 

 

سالانه حدود 17میلیون نفر در دنیا به خاطر بیماریهای قلبی-عروقی جان خود را از دست می دهند و طی سالهای اخیر این آمار رو به افزایش می باشد.این مساله با توجه به اینکه در کشور ما نیز بیماریهای قلبی -عروقی، از شایعترین علل مرگ ومیر می باشند، اهمیت و شناخت این بیماریها و راههای پیشگیری از آنها را به ما خاطر نشان می کند. به همین منظور روز 29سپتامبر هر سال به عنوان روز جهانی قلب در تمامی کشورها از جمله کشور ما تعیین شده است.به همین خاطر گفتگوی ویزه ای با دکتر مریم مژدکانلو متخصص قلب و عروق و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی انجام شده است.
دکتر مژدکانلو بیان کرد، نکته بسیار مهم در مورد علایم بیماریهای قلب و عروقی این است که این علایم در بسیاری از موارد علی رغم وجود بیماری، ظاهر نمی شوند و گاه بروز علایم برای اولین بار مصادف با بروز بیماری به صورت جدی و گاه همراه با مرگ ومیر می باشد.
ایشان اظهار داشتند،شناختن افراد در معرض خطر و ریسک فاکتورهای بیماریهایی قلبی- عروقی در بسیاری از موارد نقش بسیار مهمی در پیشگیری از عوارض جدی این بیماریها دارند.
این متخصص قلب و عروق عوامل خطر زای مهم و اصلی بروز این بیماری را وجود کلسترول بد یا LDLبالا، سابقه فشار خون بالا به خصوص کنترل نشده یا بد کنترل شده، استعمال سیگار، میزان کم کلسترول خوب وبی تحرکی،چاقی و... بیان نمود.
عضو هیئت علمی دانشگاه اظهار داشتند که برخی علایم بیماریهای قلبی- عروقی به صورت درد قفسه سینه یا احساس سنگینی و فشار در قفسه سینه که با فعالیت بیشتر می شوند، تنگی نفس فعالیتی، تپش قلب چه به صورت گاهگاهی یابه دنبال فعالیت، درد اندام های تحتانی و ...می باشد.
در خاتمه ایشان بیان داشتند که با توجه به اینکه شدت و میزان بروز علائم در افراد مختلف بر اساس سن، جنس و ... می تواند متفاوت باشد، توصیه می شود که افراد به محض بروز چنین علائمی یا علائم مشابه به خصوص در زمان فعالیت جهت بررسی و تفسیر آن به پزشک معالج خود مراجعه کنند.


منبع : بیمارستان امام حسن (ع) بجنورد چاپ مطلب ارسال خبر به دوستان





رتبه بندی شما به مطلب فوق:


دیدگاه‌ها 0 نظر

این مطلب فاقد نظر می باشد.

















جستجو
شهادت حضرت رقیه (س) (۱۴۸۹۱ بازدید)

برای مشاهده اوقات شرعی کلیک نمایید ...