گزارش بازدید وب سایت :

کاربران آنلاین : ۱۰ نفر

تعداد بازدید های امروز : ۱۲۸ مورد

تعداد بازدید های کل : ۸۹۸۳۳۶ مورد

از علت سکته مغزی تا علائم و راههای درمان “سکته مغزی”

دوشنبه ٧ آبان ١٣٩٧ ساعت ١١:٥٠ ق.ظ   ( بازدید : 1699 نفر )


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

سکته مغزی،  به علت اختلال خونرسانی به مغز سبب قطع رسیدن اکسیژن و مواد غذایی به سلو لهای مغزی و متعاقب آن مرگ سلول های مغزی در عرض چند دقیقه می شود و در نتیجه عملکرد این سلول ها از بین می رود.
به مناسبت بزرگداشت هفتم آبان ماه، روز جهانی سکته مغزی، گفتگوی ویژه ای با دکتر امیر علی قهرمانی متخصص مغز واعصاب این مرکز ، دبیر کیمته مدیریت سکته مغزی حاد مغزی  و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی انجام داده ایم.
عضو هیئت علمی این مرکز، اظهار داشت: از جمله علایم بیماری میتوان به ضعف اندام های بدن و گاه فلج آنها، سردرد، تاری دید، دوبینی و اختلال صحبت کردن اشاره نمود که عمدتا به صورت ناگهانی اتفاق می افتد. دکتر قهرمانی همچنین افزود: از علل مهم سکته مغزی می توان به فشار خون بالا و کنترل نشده، مصرف سیگار، رژیم غذایی نامناسب که شامل مصرف بالای قند و نمک و چربی، خوردن فست فود و استفاده از داروهای غیر مجاز اشاره نمود. وی افزود: به منظور جلوگیری از سکته مغزی تصحیح سبک زندگی، ورزش منظم ، رژیم غذایی مناسب شامل مصرف کافی میوه وسبزیجات و پرهیز از استرس و کنترل فشارخون تحت نظر پزشک معالح اشاره نمود. همچنین ایشان تصریح کردند که درمان مناسب بیماری بستگی به عوامل متعددی دارد که شاید مهمترین آن آگاهی همراهان به منظور تسریع در آوردن بیمار به بیمارستان و شروع درمان باشد.


منبع : بیمارستان امام حسن (ع) بجنورد چاپ مطلب ارسال خبر به دوستان





رتبه بندی شما به مطلب فوق:


دیدگاه‌ها 0 نظر

این مطلب فاقد نظر می باشد.

















جستجو
شهادت حضرت رقیه (س) (۱۴۸۹۳ بازدید)

برای مشاهده اوقات شرعی کلیک نمایید ...